• GAYNEWS
  • SOSTIENICI
  • REDAZIONE
  • PUBBLICITÀ
  • CONTATTI
No Result
View All Result
GAYNEWS
  • Home
  • Attualità
  • Politica
  • Mondo
  • Cultura
    • Spettacoli
    • Libri
    • TV e cinema
    • Arte
  • Turismo
  • Sport
  • Salute
  • Video
  • Home
  • Attualità
  • Politica
  • Mondo
  • Cultura
    • Spettacoli
    • Libri
    • TV e cinema
    • Arte
  • Turismo
  • Sport
  • Salute
  • Video
No Result
View All Result
GAYNEWS
No Result
View All Result
Home Cultura TV e cinema

Davide Crispino, attore e campione di nuoto, protagonista del corto “Venere è un ragazzo”

IL CORTO, CHE NARRA L'AMORE DI UN BOXEUR PER IL COMPAGNO DI NUOTO, È IN GARA AL QUARANTENA FILM FESTIVAL

Claudio Finelli by Claudio Finelli
25 Aprile 2020
in TV e cinema
Ph. Antonella De Angelis

Davide Crispino, atleta e attore, è uno dei protagonisti del cortometraggio Venere è un ragazzo, realizzato dal regista Giuseppe Sciarra ed è in gara nel terzo round di Quarantena film festival della rivista CineFacts.it. Venere è un ragazzo racconta in maniera intensa e coinvolgente un triangolo di amori e desideri, un triangolo tra tre universi emotivi fragili e precari che si cercano, che a volte si incontrano e che repentinamente ripiombano nella loro solitudine.

Davide Crispino, campione di nuoto d’interesse nazionale e internazionale, che abbiamo già visto nello spot della Vodafone (quello insieme alla foca Monica) e in un piccolo ruolo nel film Torno indietro e cambio vita di Carlo Vanzina, nel corto Venere è un ragazzo interpreta il ruolo di Emanuele, giovane boxeur che si innamora del suo compagno d’allenamento. Per saperne di più su questo film, lo raggiungiamo telefonicamente.

Davide, Venere è un ragazzo è una storia che racconta il desiderio e l’amore di Emanuele per Michele, amico di palestra. Come hai approcciato il lavoro sul tuo personaggio?

Emanuele è un uomo che riconosce  improvvisamente in se stesso la sua parte omosessuale. L’amicizia e l’ammirazione verso un suo compagno di boxe lo mettono di fronte a un sentimento che ha represso per tanto tempo e ha poi avvertito tra gli spogliatoi e il ring di una palestra, luoghi che possono spingere i ragazzi a un rapporto di intimità molto particolare e bello. A mio avviso, Emanuele vive da un lato la forte paura verso l’amore per Michele, dall’altro il desiderio di viversi realmente questo sentimento. A causa di questo dissidio, Emanuele diventa spettatore della vita di Michele. Cerca di conoscerlo al di là della palestra per venire a patti con le sue pulsioni e la realtà effettiva delle cose; Emanuele ha anche una ragazza e questo rende ancora più interessante lo scaturire del sentimento d’amore nei confronti del suo amico Michele. Per costruire il personaggio di Emanuele, ho lavorato molto con delle mie emozioni personali. Tutti abbiamo avuto amori non andati a buon fine o tormentati. Io ho cercato di rivivere con Emanuele e Michele degli episodi privati vissuti in passato, episodi che mi hanno fatto male e bene; il metodo applicato e il Metodo Strasberg sull’intimita’ del personaggio. Poi, il terzo occhio del regista Giuseppe Sciarra e il dialogo serrato che c’è stato tra di noi su come esprimere determinate emozioni con la sola mimica facciale, hanno completato il lavoro.

Nel corto si affronta il desiderio omosessuale tra due sportivi. Nella vita tu sei uno sportivo. L’omosessualità nello sport è ancora un tabù? 

Nel mondo dello sport c’è ancora un forte tabù verso l’omosessualità. La cosa paradossale della faccenda è che in questo ambiente gli omosessuali sono tanti. I gay sono presenti soprattutto in quegli che sono gli sport ritenuti più virili. Dico questo perché conosco molti ragazzi che praticano svariati sport che sono omosessuali e bisessuali.

Il tuo personaggio ha difficoltà a esplicitare il proprio desiderio. Secondo te è facile per un nuotatore omosessuale vivere alla luce del sole il proprio orientamento sessuale? Ti è mai capitato di assistere ad episodi di discriminazione in ambienti legati alla tua disciplina sportiva?

Molti di questi ragazzi però sono ancora nascosti. Sicuramente nel nuoto, a differenza di sport come il calcio, la situazione è un po’ meno difficile. Qualcuno – anche se ancora pochi – dei miei amici nuotatori è dichiaratamente gay e non ha problemi. Ma c’è ancora molto da fare. Secondo me in Italia ci sono contesti in cui è più facile dire di essere gay rispetto ad altri. L’ambiente dello sport è stratificato. Per determinate società sportive se tu sei gay non è un problema per altre può esserlo perché intacchi determinati stereotipi fasulli, duri a morire. Per fortuna non ho mai assistito a episodi di discriminazione verso un ragazzo gay, forse qualche volta ho sentito dire battute infelici sull’omosessualità ma ahimè certe frasi infelici si  sentono ancora ovunque. Non  mi è mai capitato invece  di assistere all’allontanamento da parte di un mio collega dal nostro ambiente per motivi legati al suo orientamento sessuale. Ma non escludo che qualcuno possa averlo fatto ed io pero’ non ne sono stato però testimone diretto.

Qual è stato l’incontro che ha rafforzato in te la convinzione di voler intraprendere la strada del cinema? C’è qualche regista o qualche attore con cui ti piacerebbe lavorare?

Quello che ha rafforzato in me la voglia di fare cinema è stato il lavorare costantemente sul campo. Gli stage, gli spot e i cortometraggi che ho fatto in questi anni mi hanno fatto capire che amo la recitazione e che, soprattutto, ho tanto da dare e che vorrei farne quindi un lavoro. Magari non sarà solo questo il mio unico lavoro ma il mio desiderio è comunque di continuare a recitare sempre. Essere il tramite di una storia e di un personaggio è un privilegio. Puoi vivere non solo altre vite, diverse dalla tua, ma fare un percorso interiore che può portarti a diventare una persona migliore.

Davide qual è il filo rosso che unisce il tuo duplice impegno di sportivo e attore per il cinema? Quale delle due passioni è oggi prevalente nel tuo cuore?

Essere uno sportivo ed essere un attore hanno piu cose in comune di quello che la gente possa pensare. Intanto, la preparazione per un ruolo di un personaggio prevede una disciplina e una centralità psicofisica simili a quelle dello sportivo. Entrare in un ruolo non sempre è semplice. Occorre un duro allenamento emotivo e fisico, in cui devi lasciarti andare alle emozioni e a una elasticità del corpo che va assecondato nei suoi impulsi ma anche guidato. Stessa cosa avviene per lo sport. Nel mio caso il nuoto. Ci deve essere il giusto equilibrio tra mente e corpo, tra controllo e spontaneità, fondamentale la voglia di riuscire, di andare sempre oltre conoscendo sempre di più se stesso. Inoltre, sia nelle recitazione che nello sport, cerchi di valicare determinati limiti spingendoti sempre più oltre. È una sfida con te stesso e col mondo che ti migliora come essere umano e ti aiuta a conoscerti in profondità. In ogni caso entrambe le cose, recitare e nuotare, mi fanno battere il cuore in un modo pazzesco.

Se il corto ti è piaciuto, puoi votare Venere è un ragazzo votando anche il miglior attore (Davide Crispino o Tiziano Mariani) e la miglior attrice (Maria Tona). Questo è il link su cui puoi esprimere la tua preferenza (entro il 26 aprile).

Tags: cinefactscinemacortocrossdressingdavide crispinogiuseppe sciarralgbtpersone lgbtivenere è un ragazzo
Share674TweetSend
Previous Post

Resistenza e comunità Lgbt: un sodalizio nato tra le barricate delle Quattro Giornate di Napoli

Next Post

Tunisia, riconosciute nozze tra due uomini. Il deputato Dali smentisce, Shams ribadisce che è vero

Next Post

Tunisia, riconosciute nozze tra due uomini. Il deputato Dali smentisce, Shams ribadisce che è vero

Comments 44

  1. rv garage says:
    2 anni ago

    403278 729477There is numerous separate years Los angeles Weight reduction eating plan with each a person is really a necessity. The pioneer part can be your original acquiring rid of belonging towards the extra pounds. la weight loss 615326

  2. on web hosting says:
    1 anno ago

    This is a topic that’s close to my heart… Take care!

    Exactly where are your contact details though?

  3. j.mp says:
    1 anno ago

    Simply desire to say your article is as astounding.
    The clarity in your post is simply great and i can assume you are
    an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post.
    Thanks a million and please keep up the rewarding work.

  4. http://t.co/uY2R5aoog7 says:
    1 anno ago

    Thank you for the good writeup. It in fact was a enjoyment account
    it. Glance advanced to far delivered agreeable from you!
    By the way, how can we keep in touch?

  5. tinyurl.com says:
    1 anno ago

    I blog often and I truly thank you for your content.
    The article has truly peaked my interest. I am going to bookmark your blog
    and keep checking for new information about once per week.
    I opted in for your RSS feed as well.

  6. and scoliosis surgery says:
    1 anno ago

    Appreciation to my father who stated to me regarding this
    web site, this webpage is genuinely awesome.

  7. j.mp says:
    1 anno ago

    Having read this I believed it was really enlightening. I
    appreciate you taking the time and effort
    to put this article together. I once again find myself
    spending a significant amount of time both reading and posting
    comments. But so what, it was still worth it!

  8. j.mp says:
    1 anno ago

    Fantastic goods from you, man. I’ve understand
    your stuff previous to and you’re just extremely excellent.
    I really like what you have acquired here, certainly like what you’re saying and the way in which you say it.
    You make it enjoyable and you still care for
    to keep it sensible. I can’t wait to read far
    more from you. This is actually a terrific website.

  9. scoliosis surgery the says:
    1 anno ago

    Simply desire to say your article is as surprising. The clarity in your post
    is just cool and i could assume you are an expert on this subject.
    Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post.
    Thanks a million and please continue the gratifying work.

  10. bit.ly says:
    1 anno ago

    I do believe all of the ideas you have offered on your post.
    They are very convincing and will certainly work. Nonetheless, the
    posts are very short for starters. May you please prolong them a
    little from next time? Thanks for the post.

  11. app.gumroad.com says:
    1 anno ago

    Aw, this was an extremely good post. Taking a few
    minutes and actual effort to produce a great article… but what can I say… I procrastinate a lot and never manage to get anything done.
    asmr https://app.gumroad.com/asmr2021/p/best-asmr-online asmr

  12. http://j.mp/3yWVlmR says:
    1 anno ago

    Unquestionably believe that which you said. Your favorite reason appeared to be on the net the simplest
    thing to be aware of. I say to you, I certainly get irked while people consider worries that they plainly don’t know about.

    You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side-effects ,
    people could take a signal. Will probably be back to get more.
    Thanks scoliosis surgery https://0401mm.tumblr.com/ scoliosis surgery

  13. an quest bars says:
    1 anno ago

    Simply wish to say your article is as amazing. The clearness for
    your submit is just cool and that i could assume you are a professional in this subject.

    Well along with your permission let me to clutch your RSS
    feed to stay updated with impending post. Thanks one
    million and please continue the enjoyable work.
    quest bars http://bit.ly/3jZgEA2 quest bars

  14. tinyurl.com says:
    1 anno ago

    I’m not sure exactly why but this site is loading extremely slow for me.
    Is anyone else having this issue or is it a issue on my end?
    I’ll check back later and see if the problem still exists.
    cheap flights http://1704milesapart.tumblr.com/ cheap flights

  15. http://tinyurl.com/45xtc52b says:
    1 anno ago

    Thanks for finally talking about > Davide Crispino, attore e campione
    di nuoto, protagonista del corto "Venere è un ragazzo" –
    GAYNEWS < Loved it! ps4 games https://bit.ly/3nkdKIi ps4

  16. http://www.iherb.com/ says:
    1 anno ago

    Hi, I do believe this is a great web site. I stumbledupon it 😉 I may return once again since I saved as a favorite it.

    Money and freedom is the best way to change, may you be rich and
    continue to guide others. quest bars https://www.iherb.com/search?kw=quest%20bars quest bars

  17. coub.com says:
    1 anno ago

    Hello! I’ve been following your website for some time now and
    finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from
    Dallas Texas! Just wanted to tell you keep up the fantastic job!
    scoliosis surgery https://coub.com/stories/962966-scoliosis-surgery scoliosis surgery

  18. buy glock says:
    1 anno ago

    860586 423631An intriguing discussion is going to be worth comment. I believe which you can write read a lot more about this topic, might properly surely be a taboo topic but normally folks are inadequate to chat on such topics. To a higher. Cheers 617193

  19. bit.ly says:
    1 anno ago

    Greetings from Los angeles! I’m bored at work so I decided to browse your blog on my iphone during lunch break.
    I really like the knowledge you present here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m shocked at how fast your blog loaded on my cell phone
    .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow,
    very good site! https://parttimejobshiredin30minutes.wildapricot.org/ part time jobs hired
    in 30 minutes

  20. why ps4 games says:
    1 anno ago

    Undeniably believe that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the internet the simplest thing to be aware of.
    I say to you, I definitely get annoyed while people think about worries
    that they plainly do not know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the
    whole thing without having side effect , people
    could take a signal. Will probably be back to get more.
    Thanks

  21. that ps4 games says:
    1 anno ago

    I blog frequently and I genuinely appreciate your content.
    This article has truly peaked my interest. I’m going to
    book mark your website and keep checking for new details about once
    a week. I subscribed to your RSS feed too.

  22. j.mp says:
    1 anno ago

    This site was… how do you say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me.
    Kudos!

  23. weblink says:
    10 mesi ago

    874048 599326This web page may possibly be a walk-through like the data you wanted concerning this and didnt know who need to have to. Glimpse here, and youll definitely discover it. 592562

  24. https://thinkhbcu.org/2022/05/13/assertive-at-work/ says:
    8 mesi ago

    925903 15073An intriguing discussion will probably be worth comment. I think which you basically write considerably far more about this subject, it may well become a taboo topic but usually consumers are inadequate to communicate in on such topics. To an additional. Cheers 188235

  25. สล็อต says:
    7 mesi ago

    364243 835355It can be tough to write about this subject. I feel you did an outstanding job though! Thanks for this! 73459

  26. nova88 says:
    7 mesi ago

    620991 421222An intriguing discussion will probably be worth comment. I believe that you can write read a lot more about this topic, might effectively definitely be a taboo topic but typically folks are inadequate to chat on such topics. To a higher. Cheers 962313

  27. Hank Chicoine says:
    7 mesi ago

    This is the perfect blog for anybody who would like to understand this topic. You know so much its almost tough to argue with you (not that I personally will need to…HaHa). You definitely put a brand new spin on a topic which has been written about for a long time. Excellent stuff, just wonderful!

  28. sbobet says:
    7 mesi ago

    938234 796781Its hard to locate knowledgeable men and women on this subject, but you sound like you know what you are talking about! Thanks 84969

  29. sbobet says:
    6 mesi ago

    374799 716910In case you have been injured as a result of a defective IVC Filter, you ought to contact an experienced attorney practicing in medical malpractice cases, specifically someone with experience in these lawsuits. 234549

  30. Adalberto says:
    6 mesi ago

    There is certainly a great deal to know about this subject. I really like all the points you have made.|

  31. Marietta says:
    6 mesi ago

    I could not resist commenting. Well written!|

  32. Woodrow says:
    6 mesi ago

    Very rapidly this site will be famous amid all blog viewers, due to it’s nice posts|

  33. Lonny says:
    6 mesi ago

    Great article, totally what I was looking for.|

  34. David says:
    5 mesi ago

    I’m now not sure the place you’re getting your info, however good topic. I needs to spend a while finding out more or understanding more. Thanks for magnificent info I used to be looking for this info for my mission.|

  35. Milan says:
    5 mesi ago

    Hello there! This blog post could not be written any better! Looking through this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I most certainly will send this article to him. Pretty sure he’s going to have a great read. Thank you for sharing!|

  36. Marcene says:
    5 mesi ago

    There’s definately a lot to learn about this issue. I love all of the points you’ve made.|

  37. Dominic says:
    5 mesi ago

    Hey there, You’ve done a great job. I will certainly digg it and personally suggest to my friends. I’m sure they will be benefited from this web site.|

  38. Arica says:
    5 mesi ago

    I was suggested this web site by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my difficulty. You’re wonderful! Thanks!|

  39. Joesph says:
    5 mesi ago

    Wow! After all I got a webpage from where I know how to truly obtain helpful information concerning my study and knowledge.|

  40. Clay says:
    5 mesi ago

    I love reading an article that can make men and women think. Also, thanks for permitting me to comment!|

  41. Ma says:
    5 mesi ago

    Attractive section of content. I simply stumbled upon your website and in accession capital to say that I get actually loved account your blog posts. Anyway I will be subscribing to your augment and even I achievement you get right of entry to consistently rapidly.|

  42. Elisha says:
    5 mesi ago

    Wonderful beat ! I would like to apprentice while you amend your web site, how could i subscribe for a blog site? The account helped me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright clear concept|

  43. Odelia says:
    5 mesi ago

    I for all time emailed this website post page to all my associates, because if like to read it afterward my links will too.|

  44. dashingly says:
    4 mesi ago

    Wіth havіn so much content do you ever run into any
    рrоblems of plagorism or сopуright violation?
    My website has a lot of exclusive content I’ve either authored mʏself or outsourced but it appears a lot
    of it is pߋpping it up alⅼ over the internet
    without my permission. Do you know any waуs to help protect against content from Ƅeing stolen? I’d
    ɡenuinely appгeciate it.

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

No Result
View All Result
Ph. Carla Catena

Addio a Liana Borghi, intellettuale lesbofemminista e studiosa del pensiero queer

22 Novembre 2021
Ph. ATN Napoli

A Roma centinaia di persone per la Trans Freedom March in occasione del TDoR

21 Novembre 2021

Di Mauro: «I miei versi trasmettono una verità e la verità è di per sé scandalosa in una società bigotta»

16 Novembre 2021
Facebook Twitter

Il 29 maggio 1998, un venerdì, prende il via la grande avventura del primo quotidiano on-line Lgbti in Italia. NOI (ora Gaynews.it) Notizie Omosessuali Italiane, diretta da Franco Grillini, eredita la testata di “CON/TATTO” registrata al Tribunale di Bologna fin dal 1989 e “organo” dell’ARCIGAY, che esce con 14 numeri prima di cedere il passo alla nuova impresa telematica.

Ph. Carla Catena

Addio a Liana Borghi, intellettuale lesbofemminista e studiosa del pensiero queer

22 Novembre 2021
Ph. ATN Napoli

A Roma centinaia di persone per la Trans Freedom March in occasione del TDoR

21 Novembre 2021

Di Mauro: «I miei versi trasmettono una verità e la verità è di per sé scandalosa in una società bigotta»

16 Novembre 2021

IL GIORNALE

  • CHI SIAMO
  • SOSTIENI GAYNEWS
  • CONTATTI
  • REDAZIONE
  • PUBBLICITÀ
  • PRIVACY POLICY

Copyright © 2022 Gaynews - Giornale quotidiano d’informazione LGBTI+. Registrazione Tribunale di Bologna numero 5735 del 03/5/1989 Via Don Minzoni 18, 40121 Bologna.

Webmaster e Consulenza SEO: Daniele Sorrentino

Noleggio a Lungo Termine

No Result
View All Result
  • Home
  • Attualità
  • Politica
  • Mondo
  • Cultura
    • Spettacoli
    • Libri
    • TV e cinema
    • Arte
  • Turismo
  • Sport
  • Salute
  • Video

Copyright © 2022 Gaynews - Giornale quotidiano d’informazione LGBTI+. Registrazione Tribunale di Bologna numero 5735 del 03/5/1989 Via Don Minzoni 18, 40121 Bologna.

Webmaster e Consulenza SEO: Daniele Sorrentino

Noleggio a Lungo Termine

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Sempre abilitato
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
ACCETTA E SALVA